tazkiyatun nafsi

hati...

salam...
bila brckp tntg hati..pasti sume akan tertarik kn...knp ek..
sbnrnya hati la elemen pnting lam diri manusia..first skali..hatila yg plg dkt ngn jngtung...bla hati skit...rasa mcm nk nafas pn sush kn..seksa je idup..

dengan hati...kita gembira..
kerana hati...kita bersedih..
dengan hati...kita menerima...
kerana hati....kita memberi..
dgn hati....kita sayang...
kerana hati...timbul rindu..
dengan hati...kita mencinta..
kerana hati...kita membenci..
dengan hati..kita tertarik..
kerana hati...kita binasa..
dengan hati....kita lakukan sesuatu baik..
kerana hati...kita mengikut perasaan..lakukan bnda yg xbaik..
kerana ianya bernama HATI...pusat sgalanya...
KERANA DENGAN HATI ITU...KITA MEMILIH ANTARA NAFSU dan IMAN.

tiba2 je kuar idea g2..nape ek..mungkin smething mndorong kot..arghh..aku rindu dia..tp xdpt diungkpkn ngn kata2....aku bleh membuat plhn 2..tp xdpt nk berbuat bg2 atas sebab trtntu..juga krn hati...aku prlu untuk mngorbnkn perasaan sndr untuk mmbhgiakn org lain..kerana ku pasti Allah lbh mngenali hati aku..dan dia lebih menjaga hati aku lbh dr org lain....dan aku juga yakin..stiap prkra yg aku lakukn mest ada balasannya...kerana hati juga aku merinduinya...kerana hati juga aku mmbendung diri dr melakukn sesuatu n menzahirkannya..

qalbi..my heart...hatiku..allah tlh jdkn hati dr darah..bila bersih hatinya..maka cntiklah warna darahnya itu..jika hnya setitik dari drh 2 mnjadi buruk...maka lama kelamaan buruk itu akan melarat ke bhgn lain..oleh krn itu juga allah mnyuruh kita untuk mnjga hati..krn dgn HATI kita berpaling dariNYA..kerana hati juga kita kembali pdNYA...
YA ALLAH..JGALAH HATIKU INI...JGN BIARKAN IA JATUH KE TGN ORG YG BLEH MEROSAKKAN HATI INI..KERANA HATI INI YANG MEMANDU KU UNTUK MERAIH CINTAMU..
االهم اتي أعوذبك من الهم والحزن.....آمين......

0 comments:

Related Posts with Thumbnails