tazkiyatun nafsi

23102009

salam...
todaY...2310...lau sapa2 perasan...ada trikh ni lam fb ke...skype ke..apa ke...this is my dad bday...lau dia msih idup...he almost 57 years old...lau dulu dok kat ganu...ayah pnah skali bwk kitorg mkn tpi pntai time ptg mcm skang...mkn kat pntai kelulut...miss that time so much...mcm mimpi dia tiba2 ilang dr pndgn mataku ini...xpla kn..nk wat guane...dh ajal dia..kita yg idup ni knala truskn hrpn dia...n truskn idup ni...walaupun xd kat mata...tp selalu diingati..bak kata org..jauh d mata dkt d hati og...hehehe...
nk ckp psl pe ek ari ni....haa...dh nk exam ni...so..pd shbt2 seperjuangan...do d bez...n aku doakn pd diri aku n korg...supaya rjin study...tp lebih tknkn pd diri sndr..sebb diri sndr memg mls nk study...tlg3...YA ALLAH..........KUATKN AZAM D HATI INI...amin.....
haa...xd apa sgt...aku rasa tertarik nk kongsi lagu yg bg aku bez la...
ni link untuk lagu kat utube je la...tjuk dia..bicara hatiku..song by nice..
http://www.youtube.com/watch?v=iknTORoKrDc

dalam lesu...kau msih trsenyum
walaupun terlihat luka tangisnmu
merindukn warna kedamaian..
menanti bahagia beraja di c2...
bilakah kan berakhir kisah derita
apakah tiada pnghujungya
mnakah jwpnnya
laungkn tulus kasihmu seluruh alam
hngga bisa mnggegr bumi
moga mereka trima utusan salam
tanda kau masih dcni
khabrkn kpd mreka
masih ada cnta mwangi d cni
dan khbrkn kpd dunia
damai yg kau cari akan kau miliki
pasti.....

this song lau org yg btul2 phm taula..haha...aku nk explain pn tkut nnt org lain pk aku slh lak...
lagu ni mcm da kena ngena gak ngn kedamaian....tp d sbaliknya...its ask us to b one...
suh umat islam bersatu sama2 damai...n 1 more song..tp rasa mcm xd link kat utube...kat 4shared mngkin da..lgu ni mmg bgus bila dgr sorg2..guna earphone...menusuk ke kalbu..hehe...2 aku la..lau org lain xtau la...

RAST:SETELAH KU BERPALING

hampir aku hanyut
kerana rindu
pada harta yang pasti reput dan lenyap d cni
hampir aku lupa pd YANG kekal
kejahilan menyelubungi jiwaku
sekelipnya mata hilang semua
yang hanya ku pndg
yg hanya milikMU
yang hanya ku idam
diadalam pnganMU
bersama mereka terdahulu
sungguh aku cari cahaya itu
untuk menyuluh ke langit setelah ku dipaling
sungguh aku hina menagih secebis keampunan
setelah aku malu....
yang hanya ku genggam
harapan keampunan
hati ini telah ku lukai
sebaiknya manusia KAU ciptakan
hinakan angkara diri sendiri
sedegup jntung trleka
dibuai arus dunia
selangkh kau mnghampiri kehancuran...

sebenarnya aku ni nk dakwah ke nasiht org ni xpndai sgt..so remind others tp sbnrnya remind diri sndr....huhu...n bagi aku lagu ni cpt cket serap lam pala otak sebb lam kajian pn ckp memg manusia ni intresting dgn lagu2...yg da muzik2 ni lg berkesan dr prckpn... ..xyah la amek jauh2..just tgk dak2 tadika...byk2 pngajian...sumenya lam lagu...abc ke..nk amek air smayang ke...nk melukis ke...sume pkai lagu..smpai skang aku igt...ujan rintik2..air berglombang...n smbung2...n yg pling agung skali...UMAR RA dgr alunan Al-Quran yg adik dia baca...smpai msuk ISlam...aku rasa da kitan gak la...sebb Quran ni...memg lagunya...bahasanya..d bez...thats y org Arab xleh tndingi...firman Allah dalam surah Baqarah...datangkn satu surah sprt Quran..tp diorg xleh wat...satu je surah..sdgkn lam quran 2 bersurah2 ada..hehe...so...i think lagu ni bleh la dijadikn satu medium dakwah jugak la...di era yg serba moden ni..
k la..jupe lg di lain waktu n di lain cerita...

Allahumma aj'alni wasahabati minan najihin walfaizin walmumtazin fi dunia wal akhirah..aminnn.....
al-fatihah untuk arwah ayah...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails