tazkiyatun nafsi

riadah bersama classmate












































































































































































mek khai..






































salam...

bismillahirrahmanirrahim.....allah berfirman..demi masa.sesungguhnya manusia di dalam kerugian..melainkan yang beriman dan beramal soleh....serta slg mnasihti untuk kebenarn n slg mnasihati kpd kesbrn...
so..baru ni cuti 3 hari..jumaat,sabtu dan ahad..c n dayah sbg wakil ganu x blik mnggu ni...n kbykn budak kelas sumenya xblik kecuali pstd yang trpksa masuk kem..sory anak2 mama...xdpt nk elak dr kem korg...so...bincang ngn dak2 kelas ajak kuar riadah untuk merptkn lg silaturrahim n tmbh kengn bersama diwaktu blajar...sebb kengn 2 memg sush nk dilupa....sebb time blaja ni la plg byk kngn samada manis ke,kelat ke,pahit ke ataupun masin...hehe...dan dalam waktu blaja ni la kita byk blajar erti kehidupan...pada yg tau nk enjoy je...2 memg xsedr diri nmanya..sebb blaja ni bukn smata2 balaja..tp niat kita hanya kerana Allah..sebb blaja ni jugk satu jihad...n ckp bab ajak kuar riadah td..aku sebgai leader pada adik2 pn bncg n tnya diorg nk g mn...so depa pon cakap nok g jere...asma' classmate aku ni memg kelate pekat..hehe..so yg lain setuju...aku cdgkn kat diorg g sekayu...slh satu tmpt air trjun yg popular n tmpt yg pling byk meragut nyawa sbnrnya..hehe...sush jugk nk tolak pn sebb diorg xpnah nk bjalan kat ganu ni..so.aku ikut je..tp dh gtau sblm jd pape..lau air laju xleh mandi..n dak pmpuan kna ikut aku je...xleh mandi kat lain..sebb tmpt memg amat bhya...kitorg brtloak kul11 lbh disbbkn da mslh cket..mknn lmbt siap..n reach at sekayu almost 1230 pm...besala..konvoi 4 biji keta n 2 moto..mcm2 ragam la..lmbtla..nk bnti bli brgla..besala kn...tp alhamdulillah sumenya bjalan lncr n slmt sumenya smpai ke sana..first agenda..mandi ler..dak2 laki memg nk mandi dulu...so..mandi je la..dak laki kat atas kitorg kt bwh je la..aku yg asalnya xnk mndi..tp dek krn panas n skit kepala...sebb kna ujan cket..akhirnya decide nk mndi jugk..hahaha...sebb memg dh lama n jrg sgtla skang ni aku g riadah n mandi...ni bru ke2 lepas aku g riadah sepnjg lepas umur aku sekolh mnegah..hehe...so...bru nk naik..dak laki dh smpai..n diorg dh siap solat aku n da geng bru naik sebb aku turun lmbt cket..da hal..pas aku dh kmbali normal...turun je...aku pgl la dak2 ni...pe lg..lau kuar mandi mkn je xbezla kn...da la wat aktiviti cket..bg ilang tnsion dak2 ni..aku n da geng decide nk main aktiviti budk2 cket la..tp otaknya brjalan n ada motif...first game..main pijak belon...sapa yg leh jg belon dia dr dipijak org..dia la menang..game ni memerlukn kreativiti c pemain...n belon 2 diibaratkn seperti hati kita...lau kita pndai jg..xla ia pecah..lau kita xpndai jaga..mudahla dipengaruhi oleh faktor2 luar..kna pijakla...apa la kn...game leps 2..kotak beracun..game ni memg suka2 tp yg diracuni 2 buknnya mnda suka2 sgt..tp juz nk remind psl pelajrn n wtk2 pesyarah lam kelas...hehe..leh wat knangn..n leh ilangkn rasa malu antara pelajar2 lam kelas kau sndr..untuk build up rasa takut bla nk berdepn ngn org...hikmah d sebalik game ni..emm..next game regu..ala..yg bhs org bisu 2..game ni plak aku wat peribhs...meguji kepantasan n ketagkasan dak2 ni punye otak...bila dh dpt bygn trus cpt2 teka..at last dak laki plak da reka satu game nama berita 3 kepala..aku yg jd urusetia skali kna daa..tp its a lot of fun..mcm berita brangkai la..sorg juz pk satu perkataan untuk dismbung oleh kwn sblmnya..mngikut tjuk yg diberi..juga menguji akal jugk la..kepantasan brfkr di masa kritikal kn..hehe...lastly kitorg brtolak blik kul 5 n singgah jap kat TTI(taman tamadun islam)...walaupun letih.tp seronok bila dpt membuatkn org lain gmbira n merptkn lagi ukhwah antra dak2 kelas aku....n yg gmbr ngn dak2 laki 2 sumenya adik2..so aku xkisah sgtla nk publish pn..sebb arini aku rasa nk publish gmbr byk2 yg mungkin..haha...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails