tazkiyatun nafsi

ramadhan yang kian berlalu pergi

salam ukhwah para sahabat..
pejam celik pejam celik..dh tgl bape ari lg nk raya..bagi org yg btol2 mngerti dan menghargai bulan ini..dia akan menggunakan sepunuh masa untuk mengisinya dengn ibadah dan bagi sesapa yg memg smata2 puasa akan berasa amat-amat gmbira sebb pnderitaan yg ditanggung 2 akan berakhir xlama lg..n bagi sesiapa yg btol2 menyayangi buln ni akan menangisi pemergian bulan penuh rahmat lagi barakah yg merupakan lbih baik dr seribu bulan..bygkn beb...setahun pn ada 12 bulan je..lau kita hidup 60 thun..60x12bulan...baru da 720 bulan...xsmpai pn 1000 bulan..pergh..berkatnya bulan ni bg sespa yang btol2 mnghargai kehadirannya..
sebut psl raya ni...aku rasa tiap2 kali buln pose...ada je kes kna mercun kn...buat bapak2 ibu2 abg2 n akak2 luar sn..perhatikan anak n adik2 anda..jgn trlalu bg diorg main sgt mercun ni..seyes aku ckp..dulu aku kecik2 kwn ngn dak laki memg kitorg suka wat keja gla..bli mercun ketupat yg korg taula kn kepoweran dia 2..aku main masa aku kcik dulu beb...org lain g trawikh...aku n geng mkn2 jap..pastu g kat tmpt buang smpah..apa lagi..amek mercun ketupat n bola..cucuh...lempar lam tong smpam MDM 2...apa lg KEBABOWW!!!!!!hahahaha...enjoy beb kecik2 dulu...so..korg jgnla bg adik2 korg jd mcm geng aku...geng aku je la bukn aku..haha.....(perasan baik)..skang ni budk2 ni mcm2 hal...xsama mcm aku dulu..dulu laki pmpuan main msk2 tpu jd mak ayah..skang ni btol2 mcm mak ayah diorg wat...so..kita sbg yang dh tua ni..pndai2la jaga adik2 2 kn...yg xd adik 2..anak sdara sepupu sepapt korg 2...korg nye maruah gak 2..huhu
bab baju raya lak..dr aku kecik smpai la sebesar2 org mcm skang ni..xpnah aku bli bju lbh dr harga 100..aku memg sempoi dr kecik smpai la besar...aku ni memahami..walaupun aku tau ayah aku mmpu..tp aku xkisah sgtla bab pakaian ni..sebb lau kecik2 dlu..keja nya suar aku sgkut kat rntai basika..xpon belobang kat pala lutut..selipar lak nipis sebelah sebb brek ngn kaki..wakakaka..n trbawa smpai besar mcm skang..lau bli baju pn..janji aku bekenan sudh..no nee mhl2..janji tutup aurat..perot knyang sudh..ahaha..perot 2 mst knyang gak 2.haha
baba blik kmpung...waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.rndunya kat arwah ayah aku...dulu blik dr ganu ke kedah..time 2 la plg bez skali..dok jauh ngn dekat ni bez lg dok jauh.bru rasa suasana n sronoknya blik raya...wat bapak2 n sapa2 yg drive d luar sana...igtla nyawa 2 anugerah Allah..so jg baik2..bukn igt org yg trsayang je..igtlah Allah yang beri amanah 2...n jgn lupa ziarah kubur waris2 terdekat...n jgn lupa solat raya...
so..akhirul kalam minni..
selamat hari raya..maaf zahir dan batin...moga syawal kali ini member seribu makna pada semua...igt...setan2 genral sume dh trlepas time raya ni..diorg dh xsbr nk kuar dr pnjara 2..nk suh korg mkn byk2 bli mknn byk2..membazir mcm puak diorg..hahaha.k..jupe lg pas raya...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails