tazkiyatun nafsi

~mix~

assalamualaikum...

syukur..rasanya apa yg aku plan sume alhmdulillah..mngikut apa yg dirncg..cuma dlm byk2..aku mmg surrender btol la dlm satu hal ni..aku tau aku mmpu..tp...aku mmg xleh pksa la diri aku...ntah knp..ujian btol...mngkin sbb hati aku ni ktor sgt kot..smpi sush sgt aku nk da mood utk wat bnda tu..hrp2...esok sumenya bjln lncr la...walau aku tau plg byk pn aku leh gain half mark je kot..huhu...
btw..nta knp aku rasa dua tiga hari ni..mcm dikelilingi ngn org skit hati..disktkn hati la..sume la..

shbt2..igtlah..kita ialah apa yg ditutrkn oleh mulut kita...kalo kita xsuka disktkn hati..jgn mnyakiti.kalo kita xsuka dipndg rndh..jgn mudh merendhkn org..kalo kita xsuka dimalukn ddpn org..jjgn memalukan org lain

wateva kita buat pn..first think..if she/he was me..how does it feel?? skitnya hati kita...xsmstinya kita punya haq utk mlukn smbody..xleh kya pn wat skit ati org..brtmbh skit hati adala..so..take it easy

apa2 pn..tnmkn dlm hati/.org nk buat apa..buatla..jnji kita xlnggr syariat DIA sudh...bk kata pepth yg tlh pth..huhu..org bg bunga.kita bg bunga..tp..jgn pula org lmpr tahi kita lmpr thi juga..baik la bg bunga..

dnt we ever think what we had done to others..but always think..what they have make kindness to us..so that ur heart will b epi..jgn cuba kita mngigtkn dan mnyemrkkn dndm dlm hati kita...ia ibrt sketol dging yg itam dan tidk dpt dihpuskn dlm diri kita...mkin lama ia akan mkin membesr dan merebak ke tmpt lain...


wateva it is..face it through ur smile...ok..
sabar itu indah, lebih indah jika ia lahir dari hati yg pnuh merndah...ia akn mnjdi indah bila gnjrnnya ialah syurga sbg tempat kita rehlah...amin...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails